ellemiek.reismee.nl

Museum, Bastion, Party

On Friday Tami and I went to the Nanaimo museum. It's a museum about the history of Nanaimo. There was a lot of information about the wood mills, Native Americans, and the coal mines. They even recreated part of a coal mine. There have been many mine accidents, but it was the main source of work for many people on the island.

We also took a look at the bastion. This building is over 150 years old. It was closed due to renovations. It has been moved a couple times since the time it was build, but only like 100 meters. Somebody in the museum told us that because it has moved it can't get a heritage status. But everybody sees it as heritage

In the afternoon we went to Christine’s house for the Friday party. There were 7 or 8 people. Most brought something to eat. We talked, ate, drank, and sometimes everybody went outside to smoke cigarettes and share a joint. Having and smoking weed is not legal here, but if you have less than an ounce or just a couple joints the cops won't do anything. Apparently the best marihuana in the world comes from Vancouver Island and the islands around. I didn't even know there were different kinds and I stayed far away from the joint and the smoke. It was a very nice evening and we stayed at Christine's until 9.

Vrijdag zijn Tami en ik naar het Nanaimo museum gegaan. Het is een museum over de geschiedenis van Nanaimo. Er was veel informatie over de hout molens, Indianen en de kolen mijnen. Ze hadden zelfs een stuk kolenmijn nagebouwd. Op het eiland zijn veel mijn ongelukken geweest, maar het was een belangrijke bron van werk voor alle mensen die hier wonen.

We hebben ook het bastion bekeken. Dit gebouw is meer dan 150 jaar oud. We konden niet binnen kijken, want het was gesloten wegens een renovatie. Het is een aantal keer verplaatst sinds het gebouwd is, maar maximaal 100 meter van de originele plaats. Iemand in het museum vertelde ons dat omdat het gebouw verplaatst is het geen monumenten status kan krijgen, maar het word door de mensen van het eiland wel als monument gezien.

’s Middags gingen we naar Christine’s huis voor het “feestje” dat ze altijd op vrijdag hebben. Er waren 7 of 8 mensen, en de meeste hadden iets te eten meegenomen. Er werd een hoop gepraat, gegeten en gedronken en een aantal keer ging iedereen naar buiten om sigaretten te roken en er ging een joint rond. Het bezit en het roken van marihuana is niet legaal hier, maar als je minder dan een bepaalde hoeveelheid hebt wordt het gedoogt. Blijkbaar komt de beste marihuana van de wereld van Vancouver Island en de omliggende eiland. Ik wist niet eens dat er verschillende soorten waren. En ik ben ver weg gebleven van de joint en de rook. Het was een gezellige avond en we zijn daar gebleven tot een uur of 9.